Na czym polega ten SWAP?
Bo u mnie były swap-owane również choinki - wałek i biegi z różnych skrzyń ;-)
3 000 skrzynia
1 500 za to, ze swojej starej skrzyni nie zwracam
600 montaż
600 sprzęgło, bo aż żal nie wymienić
100 plakietka 6 biegów w gałce
----
5 800 razem
Myslę że spalanie dużo nie zmalało bo teraz wtryski musza dawać ciut więcej paliwa przy tym samym oporze powietrza jakie stawia auto.
Ale mod na DUŻY +
Cześć, zapraszam Was do mojego profilu na forum Tourana.
Mam nadzieję, że nie będziecie mi mieli tego za złe...
Tam odpowiem na Wasze pytania i opublikuję recenzję za jakiś czas po pełnych testach.
Pytania na tym forum się powielają i nie chce powielać też odpowiedzi.
Bardzo dziękuję za dotychczasową rozmowę i pomoc. Tutaj link do tego tematu
To może żeby nie robić sobie roboty, a też nie zostawiać nas tu z niczym, to po prostu crt c & ctr v tego, co tam napisałeś; bo chętnie przeczytam co i jak z tą modyfikacją
Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG
Zamieszczone przez tinware @ TouranKlub.pl » Sprawy klubowe » Mój Touran » VW Touran I (2003-2006) by Tinware » Strona 5
Osobiście też uważam, że cena jest bardzo dobra, o ok. 500zł więcej niż normalny koszt skrzyni po regeneracji.
Ta kwota to również cena za 5km/h więcej i 150 obr/min mniej względem przedłużonej piątki.
Spodziewałem się krótkiego przełożenia tej szóstki i tak też jest.
Moc silnika nie została wykorzystana w pełni.
Prędkość maksymalna nie uległa zmianie, to równo 180km/h według wskazań licznika, na nowej szóstce ta prędkość występuje przy dokładnie 4800 obr/min.
Wszystkie moje obliczenia sprawdziły się z dokładnością do 1 km/h.
O ile zakładasz rozpędzenie auta do prędkości od 90 do 120 km/h wystarczyłoby wydłużenie piątki, jeśli chciałbyś rozpędzić auto od 120km/h do 160 km/h to stanowczo odradzam wydłużanie piątki... musiałbyś za każdym razem ciągnąć tą czwórkę do 6000 obr/min, bez sensu... Moja szóstka przyśpiesza powoli, ale nie polecam przyspieszania na tym biegu... To bieg do tempomatu lub +/- 15km/h zmiany prędkości, szkoda męczyć silnik i czekać dosłownie 30 sekund na przyspieszenie o 40-50km/h zaczynając od np. 2300 obr/min...
Wrażenia...
Jakbym jechał autem, które ma 120-140KM, tylko robi to trochę wolniej, mało zauważalnie, w niczym to nie przeszkadza i nie denerwuje, że wolno. Piąty bieg do ok. 4000obr/min i zapinamy szóstkę... Jeśli krajówka i ok. 100km/h to z czwórki od razu na szóstkę... piątka ma sens do jazdy np. około 75km/h lub właśnie między 100-130km/h na autostradzie celem sprawnego przyspieszania.
Z szóstego biegu nie jestem do końca zadowolony o czym pisałem na forum Octavii... Wiedziałem to jeszcze przed kupnem, że będzie za mało. Mogłoby być jeszcze o 300 obr/min mniej przy tych 150km/h, wtedy byłoby idealnie. Jest jeszcze jeden bieg, z którego jestem bardzo zadowolony - to bieg czwarty! Na filmie spójrz na różnicę w przeskoku pomiędzy 3 a 4, czwórka jest dużo bardziej zrywna, bardzo odczułem tutaj zmianę. Zwróć uwagę w ori skrzyni FZT jak jedziesz mocno na każdym biegu ale tylko do niecałych 3000 obr/min, po wrzuceniu czwórki ma się wrażenie, że jest brak mocy... To na tej mojej nowej czwórce już tego nie czuć... Piątka różni się tylko trochę od oryginału, ale tutaj też czuję sporą zmianę. Zmiana skrzyni jak na razie ma same plusy oprócz szóstki, która mogłaby być o te 300 obr/min mniej, jak już wspomniałem.
4000 obr/min to 154 km/h, a 160km/h byłoby ideałem...
Wiem, że to śmieszne... Boże 300 obr/min albo 7km/h więcej... jaka to różnica... No taka, że to 1.6 MPI 102KM i za taką kasę warto zrobić to idealnie i wykorzystać ten silnik w pełni, a z drugiej strony nie przegiąć i nie zrobić 150km/h przy 3000 obr/min - nie ma szans, że się uciągnie, nie ma! Dodatkowo - na tempomacie jak na zdjęciu poniżej i nie kucnął więcej niż o 2-3km/h, czyli tyle ile standardowo na zwykłej piątce ze skrzyni FZT, jak wiadomo jestem z Mazowsza, więc te moje górki to mają po 150m i nie są duże, no ale nowa szóstka dała rade jak na razie.
FZT to przyjemna skrzynia do jazdy 120km/h przy 3500 obr/min!
Co najbardziej irytowało w skrzyni FZT:
1. 140 km/h i 4200 obr/min, teraz to dokładnie 3650 obr/min
2. 150 km/h to jakaś agonia, teraz uśmiech na twarzy
3. Tragiczne krajówki 100 km/h przy 3000 obr/min, teraz to dokładnie 2550 obr/min
4. Wyprzedzanie z redukcją na trójkę i do 5000 obr/min - tutaj liczę na zrywniejszą czwórkę, a co widać na filmie, raczej bez redukcji
Opublikuje te zmiany jak zakończę testy.
Jak na razie przejechałem ok. 120km z prędkością 150km/h przy 3900 obr/min i miałem mały pożar pod maską... Spodziewam się, że po zmianie skrzyni coś dotyka do bloku silnika i się topi - puki jade to gasi to powietrze pod maską, ale jak zatrzymam się to ciepły blok silnika zaczyna to "coś" nagrzewać i topić. Po ok. 50 minutach jazdy zatrzymałem się i z nawiewów w kabinie zaczął lecieć biały dym, zapach palonej gumy lub plastiku, po otwarciu maski dym leciał z okolic tego "turbo". Całość paliła się ok. 30 sekund, praktycznie leciałem już po gaśnice, ognia nie było widać.
Dodatkowo na pocieszenie zgubiłem klucz do auta gdzieś w drugim końcu Polski... Jaką procedurę polecacie, ja myślałem o:
1. zakup używanego klucza
2. wymiana grotu
3. zmiana kodowania alarmu i imo, aby tamten kluczyk był nieużyteczny
4. kodowanie alarmu i imo dla nowego klucza
MORAŁ TAKI:
Do obsługi skrzyni pięciu długich biegów to trzeba mieć moc.
Małej mocy nie ogarnie krótka skrzynia 5b!
Małą moc trzeba nadrobić większą ilością krótszych przełożeń...
Wydłużenie 5b to zaleczenie problemu i rozwiązanie na mały budżet : (
6b to rozwiązanie problemu i w razie problemu ze swoją skrzynią tańsze rozwiązanie niż wydłużanie piątki...
tinware91 napisz jak wrażenia z jazdy po zmianie skrzyni. Ile kosztowała cię ta zmiana?
też się podpinam pod to pytanie
Nie mam pojęcie jakie było wcześniej spalanie przy 140 km/h, bo nie jeździłem wcześniej więcej niż 125 km/h ze względu na hałas i obroty...
Odpowiadam w takiej formie, sami ocencie... W dodatku silnik opierdzielił 0.5L na 500km oleju przy takich obrotach, jak zawsze, czeka mnie remoncik.
Kolejna, trzecia część... Tym razem 350 km
Czemu forum tak zamilknęło? Tak bardzo o tym marzyliśmy i mamy wreszcie 6-ty bieg w 1.6 MPI 102KM, z pełną recenzją...
Zmartwieni spalaniem? Przyspieszeniem o 10km/h przez 10 sekund?
Czemu forum tak zamilknęło? Tak bardzo o tym marzyliśmy i mamy wreszcie 6-ty bieg w 1.6 MPI 102KM, z pełną recenzją...
Zmartwieni spalaniem? Przyspieszeniem o 10km/h przez 10 sekund?
Szczeny opadły, to i cisza nastała
Eh, żeby za niewielkie pieniądze dorwać kilka skrzyń i zmodzić coś podobnego - mi by pasowało przełożenia tak jak teraz + 6 do spokojnej jazdy. Może kiedyś uda się zrealizować taki projekt.
Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG
Teraz najważniejsze pytanie..... czy na 5 i 6 biegu działa tempomat. Bo z tego co wiem to bgu nie ma możliwości zakodowania pod skrzynie 6 biegów i po zrobieniu długiej 5tki tempomat sie wysypuje.
mi by pasowało przełożenia tak jak teraz + 6 do spokojnej jazdy.
Wy skodziarze to jesteście farciarze... Nie chce mi się tłumaczyć dlaczego tak mówie, ale porównując to co Wy macie do wyboru ze skrzyń 6b, możliwych przekładek, a jak ja musiałem choinki rozbierać i zlepiać z 4 skrzyń wszystko, żeby się udało to... ahh... aż żal w Skodzie jeździć 1.6 MPI na fabrycznej skrzyni, serio
Konkretnie
Biegi od 1 do 5 takie jak macie teraz oraz nowa szóstka
80 km/h - 2000 obr/min
90 km/h - 2250 obr/min
100 km/h - 2500 obr/min
110 km/h - 2750 obr/min
120 km/h - 3000 obr/min
130 km/h - 3300 obr/min
140 km/h - 3550 obr/min
150 km/h - 3850 obr/min
Macie jeszcze mniej o 100 obr/min ode mnie za free, a ja za to płaciłem, żeby nie mieć 150km/h przy 4050 obr/min.
Dobra, to jak już się ktoś z Was zdecyduje na 1000% na 6-ty bieg to proszę o kontakt na PW.
Cena jaka powinna wyjść to 2500zł za skrzynie, 100zł za wysyłke oraz 400zł za montaż, plakietka 6b na lewarek 30zł - razem 3030zł
Jeśli dodatkowo chcecie wymieniać sprzęgło to +450zł.
Jeśli zaś chcecie zatrzymać dla siebie swoją starą skrzynie bez zwracania jej to +1500zł.
Nie to samo - przekonalem sie o tym i przedstawiam to na filmie, jak jade piatym biegiem do 4000 zeby wrzucic szostke przy 130 i potem 20 sekund do 150. Przy waszym dyfrze wydluzenie piatki 0.74 to zbyt mama zmiana, a 0.67 to juz ogromna zmiana i osobiscie dla mnie nie akceptowalna, za kazdym razem trzeba pilowac czworka do 5000 obr/min. Przeciez nie wrzucisz jej tak jak ja przy 100km/h bo do 150 bedziesz rozpedzal sie 50 sekund. Druga kwestia to drogi krajowe przy 80 - ja mam normalna piatke i ok.2600, czworka mialaby ok. 3200, to zbyt duzo do stalej jazdy, a wydluzona piatka ok.1900 - to znowu zbyt malo.
Cześćjak wiecie lub nie wiecie jakiś czas temu wydłużałem swój 5 bieg w vw CADDY fabrycznie przełożeni miałem 0.8x(różnica miedzy 4 biegiem a 5 wynosiła PRZY koło 100km/h około 200 obrotów MASAKRA). Wsadziłem przełożenie 0,67na + po przejechaniu 2500km na tym przełożeniu zauważyłem mniejszy ubytek oliwy oraz i w sumie główny fakty dla jakiego to robiłem zmniejszył sie poziom HAŁASU SILNIKA ! Rzeczą na delikatny - stało się pogorszenie przyśpieszenia z czym się liczyłem (buda robi swoje) podejrzewam ze w bardziej opływowych autach octavi czy audi a3 8p nie było by aż tak to odczuwalne
a wydluzona piatka ok.1900 - to znowu zbyt malo.
mnie kosztowało to
-600zł kompletny 5 bieg
-olej około 100 zł
-parę godzin mojej i kumpla spokojnej roboty
Jerzoll, dla mnie kasa nie miała znaczenia w tej modyfikacji - fakt, wydałem 10x tyle, ale u mnie mam wydłużony bieg i przyspieszenie się polepszyło, w dodatku częściej jeżdżę na piątce niż szóstce - nie miałbym biegu do jazdy w okolicy 80-100km/h. Jesteś na forum Octavii więc musimy jeszcze powiedzieć, że 0.81 miałeś na piątce przy dyfrze 5.067, a nie jak jest w Octavii 4.533. Komuś pewnie były potrzebne te koła piątego biegu 0.74 z Tourana/Caddy, wiec zamienił i wsadził Ci piątkę 0.81 z Octavii. Jeśli wsadziłeś 0.673 to masz szóstkę z 1.6 FSI na miejscu piątki 1.6 MPI. Jeśli chciałbyś jeszcze zmniejszyć obroty swojej nowej piątki, znam patent.
Nie to samo - za kazdym razem trzeba pilowac czworka do 5000 obr/min. Przeciez nie wrzucisz jej tak jak ja przy 100km/h bo do 150 bedziesz rozpedzal sie 50 sekund. Druga kwestia to drogi krajowe przy 80 - ja mam normalna piatke i ok.2600, czworka mialaby ok. 3200, to zbyt duzo do stalej jazdy, a wydluzona piatka ok.1900 - to znowu zbyt malo.
To wszystko zależy od tego do czego potrzebujesz samochodu. U mnie 80% a nawet 90% to miasto - czyli maksymalnie do 4 biegu. A jak jadę poza miasto to wtedy 5 bieg wrzucam przy około 100 km/h i z taką prędkością jadę. A na autostradzie na 4 biegu ciągnę do 4200 obr/min a potem 5 bieg. Nie robiłem tego aby mieć "bolid" z dobrym przyspieszeniem tylko zmniejszyć spalanie, hałas podczas jazdy i nie wlec się na autostradzie. A przyspieszanie do 150 km/h jakby zajęło nawet 2 minuty to mi nie przeszkadza a powyższe zalety to zrekompensują. No i w moim przypadku cena kół zębatych 0 zł
Jak to zostało wyżej wspomniane, wszystko trzeba dopasować do potrzeb. Z jazdą miejską też różnie bywa - zależy od miasta - jak jest dużo przelotówek, ram komunikacyjnych, to 5tka co chwilę wskakuje (już przy ok. 80km/h).
Tak czy siak, dla mnie sprawa jest do dalszej analizy i też może podjęcia jakiś działań --> poszukanie skrzyń/elementów i poskładanie tego tak jak pisałem, czyli seria + 6 bieg. Bez ładowania się w nadmierne koszta, robota we własnym zakresie itp, coś na zasadzie dłubaniny w garażu Choć ostatnimy czasy to najczęściej coś kombinuję przy Poldasie - przy O2 nie ma takiej potrzeby, bo niezawodnie śmiga
No i też, gdyby to doszło do skutku, to starą skrzynię bym sobie zostawił tak jak jest - odłożoną gdzieś na regał Nie ma co się pozbywać skrzyni po remoncie (wymiana łożysk).
Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG
W Touranie z silnikiem 1.6 FSI stosowane skrzynie sześciobiegowe to HBJ, GVW oraz GQG (różniąca się obudową skrzyni niewiem dlaczego) mają dyferencjał o przełożeniu 5.067 (76/15), a szósty bieg to przełożenie 0.673 (35/52). Ten szósty bieg według ETKI to komplet kół 02U 311 165 C oraz 02U 311 349 K lub C. Z tego tematu wynikło, ze do przedłużenia piątki 0.673 potrzebne są koła 02T 311 361 C lub AB oraz 02T 311 158 Q lub AT, dodatkowo łożysko igiełkowe 085 311 431 C - wychodzi na to, że są to inne koła. Ja przy tak dużym dyferencjale 5.067 w Touranie zdecydowałem się na jeszcze mniejsze przełożenie od 0.673, aby moja szóstka była dłuższa, na piątym biegu było to niemożliwe.
Panowie czy ktoś coś wie na temat tego przełożenia 0,673 35/52? Chodzi oczywiście o numery katalogowe 02T311158 z końcówką (AT/Q) 02T311361 z końcówką (AB/C)
Gdzie go można kupić?
W żadnym polskim sklepie motoryzacyjnym nie znalazłem tych części...
Może rozwiązaniem są używane skrzynie biegów? Jakie skrzynie będą miały takie przełożenie fabrycznie?
Jak przeszukuje etkę po numerze cześci to nic mi nie pokazuje, a na pewno gdzieś fabrycznie były montowane takie przełożenia.
Komentarz